اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

نشست همکاری رسانه‌های دیجیتال چین و روسیه

سومین همایش رسانه‌ای اینترنتی چین و روسیه در Wuxi، استان جیانگ سو در شرق چین، به زودی افتتاح می‌شود.

نشست همکاری رسانه‌های دیجیتال چین و روسیه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، سومین همایش رسانه‌ای اینترنتی چین و روسیه در Wuxi، استان جیانگسو در شرق چین افتتاح شد.

شرکت‌کنندگان در سومین همایش رسانه‌ای اینترنتی گفتند که باید تلاش‌های بیشتری برای تقویت همکاری رسانه‌های دیجیتال بین چین و روسیه انجام شود تا نشاط بیشتری به مشارکت استراتژیک وارد شود.

در روز جمعه، در ووشی، استان جیانگ‌سو، میزبان حدود ۲۰۰ شرکت کننده از وزارتخانه‌ها، مؤسسات تحقیقاتی، رسانه‌های اصلی و شرکت‌های اینترنتی از دو کشور بود.

یانگ شیاووی، معاون مدیرعامل سازمان فضای مجازی چین در مراسم افتتاح این گفتگو گفت: روابط محکم‌تر بین رسانه‌های چین و روسیه در زمان افزایش حمایت‌گرایی و یک جانبه‌گرایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

امسال هفتادمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین پکن و مسکو است و فرصت‌های جدیدی در رابطه با همکاری رسانه‌های مستقر در اینترنت دو کشور به وجود آمده است.

یانگ شیاوئی، معاون رئیس اداره فضای مجازی چین در مراسم افتتاحیه این انجمن گفت: جدا از تبادل مکرر ایده‌ها و تجربیات، رسانه‌های اینترنتی در هر دو کشور باید فناوری‌های جدید مانند داده‌های بزرگ، 5G و هوش مصنوعی را به طور کامل اتخاذ کنند تا پیام‌ها را به روش های دقیق تر و جذاب‌تر به خوانندگان و مخاطبان منتقل کنند.

الکسی ولین، معاون وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه اظهار داشت که نه تنها سازمان‌های رسانهای پیشرو از چین و روسیه طی چند سال گذشته با هم همکاری نزدیک‌تری داشته‌اند بلکه رسانه‌های اینترنتی نیز از نظر عاملی نقش فزاینده‌ای را ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول